Monday, March 29, 2010

aku ingin ke sana...

sejak dulu,aku terlalu teringin untuk ke daerah ini...satu kawasan yang begitu indah dan cantik...tenang malah sangat mendamaikan..jiwaku terlalu memberontak..inginku berlari ke sana..


ya..pernah dahulu aku meluahkan keinginan ini pada suamiku..untuk bersama-sama dengannya dan anakanda kami merantau berhijrah ke negara orang..bukan apa,sekadar ingin melihat tempat orang..menghayati kebesaran ciptaan tuhan..betapa bumi ini luas..serta agungnya kuasa Allah..

insyaAllah..jika diizinkanNYA serta murah rezeki kami..akan tiba jua kami di daerah ini...jika bukan untuk menuntut ilmu..mungkin sekadar berjalan bermusafir melihat keindahan alam ciptaanNYA..

untuk masa sekarang, aku sedang merencana perancangan kami bagi menunaikan umrah di bumi Hijjaz..inilah impian kami sejak mula mendirikan rumahtangga..aku juga terlalu rindu akan bumi Mekah..tanah yang pernah aku pijak 15 tahun yang lalu..kini aku ingin kembali ke sana..bersama suami dan anakku..insyaAllah...

Ya Allah Ya Tuhanku..Engkau mudahkanlah segala urusanku dan urusan suamiku...Engkau makbulkanlah segala hajat dan impian kami Ya Allah..hanya kepadaMU kami memohon dan hanya kepadaMU kami meminta...

No comments:

Post a Comment